Sheshi i ndërtimit në qytetin bregdetar të Durrësit është plot me punëtorë dhe makineri. Ata po rindërtojnë shtrirjen hekurudhore prej 34 km ndërmjet Durrësit dhe Tiranës. Pasi të rindërtohet hekurudha dhe të mbërrijnë trenat e rinj, udhëtimi mes dy qyteteve më të mëdha të Shqipërisë do të zgjasë vetëm 20 minuta.
Ky është një moment historik i madh për Shqipërinë, ku nuk ka asnjë investim në sektorin hekurudhor për më shumë se 30 vjet. Hekurudhat dhe trenat e mëparshëm janë përkeqësuar me kalimin e kohës dhe sot ka pak transport hekurudhor të udhëtarëve dhe mallrave. Shumica e njerëzve mbështeten te makinat dhe autobusët për udhëtimet e përditshme, duke shkaktuar bllokime trafiku në të dy qytetet dhe duke rritur ndotjen e ajrit.
Bashkim Kasoruho, drejtor i Njësisë së Zbatimit të Projektit në Hekurudhat Shqiptare, ka punuar për projektin që në fillim dhe e sheh atë si një rilindje hekurudhore në Shqipëri.
“Jam shumë krenar që jam pjesë e një projekti kaq të rëndësishëm, investimi i parë në këtë sektor pas shumë vitesh. Njerëzit, punëtorë, studentë dhe turistë, mezi presin të udhëtojnë përsëri me tren. Të gjithë do të përfitojnë”, thotë Bashkim. .
Ka pasur disa sfida në fillim të projektit, të cilat Bashkim ia atribuon kryesisht mungesës së burimeve njerëzore dhe kapaciteteve për shkak të mosinvestimit të mjaftueshëm në këtë sektor. “Megjithatë, ne tani po i kapërcejmë të gjitha këto kompleksitete me mbështetjen e partnerëve tanë. Puna tani është në një fazë të avancuar.”
Shumica e punimeve të inxhinierisë civile kanë përfunduar, duke përfshirë ndërtimin e tetë urave të reja hekurudhore. Aktualisht janë duke u zhvilluar punimet e superstrukturës në pjesën e sipërme të linjës hekurudhore. Këto përfshijnë saldimin e gjurmëve dhe shtrimin e çakëllit dhe traversave.
“Sfida tjetër e madhe është blerja e trenave të rinj. Shpresojmë që në fund të vitit 2024 të përfundojmë rikonstruksionin e linjës hekurudhore, pas së cilës do të duhet të sigurojmë financim dhe të blejmë trena të rinj”, shton Bashkim.
Ekaterina Solovova, Kryetare e Shqipërisë për Bankën Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim (BERZH), vuri në dukje: “Si pjesë e mbështetjes sonë për këtë projekt, BERZH do të ishte gjithashtu e gatshme të financonte blerjen e trenave të rinj, pajisjeve të mirëmbajtjes dhe pajisjeve të tjera dhe objektet”.
Projekti i rindërtimit të hekurudhave financohet nga BERZH, me një kredi prej 36.9 milionë euro, dhe nga Bashkimi Evropian (BE), me një grant investimi deri në 35.5 milionë euro sipas Axhendës së tij për lidhjen në Ballkanin Perëndimor.
2.75 milionë euro të tjera grante nga donatorët dypalësh janë siguruar përmes Kornizës së Investimeve të Ballkanit Perëndimor.
Pas kthimit në Durrës, Lira Bejo, e cila punon në agjencinë e udhëtimeve Albanian Ferries pranë ish-stacionit të trenit, thotë se kjo ka qenë një nga verat më të mira në Shqipëri. Lira shpreson se udhëtimi me tren do ta bëjë udhëtimin edhe më të lehtë për turistët.
“Shumë turistë erdhën në agjencinë tonë duke pyetur se ku dhe si të blejnë biletat e autobusit, si të shkoni në Tiranë. Ishte pak kaotike. Shpresoj që kjo linjë hekurudhore, Sistemi i duhur i planifikimit dhe rezervimit të biletave do t’i bëjë gjërat shumë më të lehta dhe do të përmirësojë cilësinë e transportit për turistët.”
Përveç rikonstruksionit të lidhjes Tiranë-Durrës, në kuadër të këtij projekti do të ndërtohet edhe një lidhje e re hekurudhore prej 5 km ndërmjet qendrës së Tiranës dhe Aeroportit Ndërkombëtar të Tiranës.
Gentian Liko, CEO i Hekurudhes Shqiptare, shprehet optimist për të ardhmen e sektorit dhe shton se janë planifikuar edhe investime të tjera.
“Ne presim që së shpejti të finalizojmë strukturën financiare për investimin hekurudhor Vore-Hani i Hotit. Ky është një projekt shumë më i madh, me një gjatësi prej 120 km. Linja hekurudhore është pjesë e Rrjetit të Transportit (TEN-T) në zgjerimin e rrjetit kryesor trans-evropian. Ballkani Perëndimor dhe është lidhja jonë e vetme ndërkombëtare, që lidh Shqipërinë me Malin e Zi”.
Këto projekte janë ndër prioritetet kryesore të BERZH-it, jo vetëm në Shqipëri, por në të gjithë rajonin. Ekaterina Solovova thotë: “Linja hekurudhore Tiranë-Durrës do të bëjë një ndryshim të prekshëm për njerëzit dhe bizneset në Shqipëri dhe në mbarë rajonin. Do të përmirësojë jetën e përditshme të njerëzve dhe do të hapë mundësi të reja biznesi. Projekti do të kontribuojë gjithashtu në afati i synimit për ndërtimin e ekonomive të gjelbra, të qëndrueshme dhe të integruara në Ballkanin Perëndimor”.
BERZH deri më tani ka investuar më shumë se 1 miliard euro në projekte hekurudhore në të gjithë rajonin, shumica e të cilave janë të bashkëfinancuara me grante të mëdha të BE-së. Puna për rindërtimin e hekurudhave është duke u zhvilluar edhe në Kosovë, Maqedoninë e Veriut dhe Serbi.
Investimet në infrastrukturë të kësaj shkalle zakonisht kërkojnë vite për t’u përgatitur dhe përfunduar, por sjellin përfitime të konsiderueshme afatgjata. Kalimi nga rruga në hekurudhë, e cila është më e sigurt dhe më miqësore me mjedisin, do ta bëjë udhëtimin në rajon më të lehtë dhe më komod për njerëzit dhe bizneset.
Lajme i plote: credit: Bojana Vlajcic





